Yrvaken i "capital of scandinavia"

Sitter yrvaken efter väldigt lite sömn på ett cafe på götgatan, är tidig till min visning (nästan en timme) så jag passar på att innjuta en chai latte innen jag beger mig till visningen..

Eftervisningen blir det T-banan påväg tillbaka till vårängen eller var det nnu var jag bodde..haha...

Idag är man dessutom pirrig på grund av assistenpriset som jag kanske kan tilldelas, det innebär 25 000:- och publicitet, så den där visningen hos Glory känns rätt lung, trots att det är min första visning, men vad skulle vara så konstigt med att sitta och visa sina bilder och berätta om studion och sitt bildutövande. Just det, inget konstigt med det..

Lite skumm känsla att vara i stockholm igen få jag säga, som innan så känner man sig lite som en outsider, med sin konstiga dialekt och sättet att bete sig på, man har ju ingen storstadsmentalitet, även om nu helseingborgsmentaliteten sägs vara väldigt speciell.. Men jag har ingen sådan mentalitet heller.. (och det är väl presis detta som är typiskt helsingborgare också..) Att alltid skylla i från sig..

Läste om att man i grannfejden hade textat en söderskånsk dialekt, då sitter vi helsingborgare och skrattar och säger haha, de fåuur texta de jäuuvla söder skauunska dialekten ahahah...

Hade ju alldrig hänt med helsingborgsdialekten - säger helsingborgaren - som själv är skåning..

Lite flum från storstaden stockholm - "capital of scandinavia". Men vi alla vet att det är helsingborg som är det, eller köpenhamn möjligtvis..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0