Apex 37

Min bräda har nu kommit från usa och varit i mina ägor ett par dagar, kan bara konstatera att den är helt jävla perfekt och underbar. Det är en carving bräda som mestadels är gjord för att glida med och ha skoj.

Original lyckas också bygga upp en känsla kring den som är väldigt varm, att verkligheten sedan skulle överträffa filmerna med hästlängder hade jag aldrig kunnat tro. Så numera är man en lycklig ägare av en vad jag tycker underbat DH bräda och en underbar carving bräda.



Downhill åkning är sjukt kul med, det goa är att genom att åka en massa på min carving bräda så kommer jag att uppleva min DH bräda som stabiliteten själv. För det unika med min carving bärda är att en är i sin konstruktion dfjäer spänd vilket gör att den svänger hur lätt som helst. Däremot är det ett måste att prova tävla med denna när tillfälle ges.





:)


Lev väl!

Kommentarer
Postat av: Per

Hej! Jag har också suktat efter Apex 37:an och efter att ha kikat runt på lite olika forum kan jag bara konstatera att jag inte är ensam (kanske inte så konstigt med tanke på de sköna klippen)! Obegripligt att det inte finns någon återförsäljare i Sverige. Hursomhelst; beställde du från Originals hemsida eller hade du någon som tog hem den åt dig, vad kostade det inklusive allt? Jag är evigt tacksam för svar!

/Per

2009-09-17 @ 20:57:26
Postat av: kim

Oj, har missat din kommentar Per. Apexen är en underbar bräda.

Kahalani hade tidigare kollat på dessa brädor men inte kunnat ta in dem.



Har jag förstått det hela rätt från original med så vill de har kontroll på att deras brädor säljs med deras trukar.

Då det är dessa som ger den överlägsna känslan.



Total pris inkl tull och avgifter blev 3000:- Då vart iofs kullagerna lite sådär. Men nya lager kostar inte så mycket här hemma. Beställde från originals, vilket funkade hur bra som helst!



Lätt bästa carving brädan som finns!

2009-10-05 @ 09:52:25
URL: http://kimfoto.blogg.se/
Postat av: Malena

var iof ett ganska gammalt inlägg nu...men tänkte ändå tipsa om en shop i holland som jag hittat (dock inte köpt nåt från dem än) som har longboards från original för ungefär samma priser som på originals hemsida.

Dem har både webshopen o en butik i Scheveningen, holland.



Kanske kan vara värt?!

http://www.inlineskateshop.nl

2010-01-19 @ 21:14:15
Postat av: Niklas Lundgren

Hej, fuck vad jag har drömt härliga drömmar om Apex 37. Kollade in deras hemsida nyligen och allt verkar i top trim. Men 3k känns... lite väl "billigt" stämmer det verkligen? Hur lång tid tog det för dig från det att du beställde och du hade den i hand? Tänkte också, prövade en liknande carving bräda med nedsänkt bräda vilket var jävligt härlig men jävligt obehagligt med att brädan går upp fram och bak för att få plats med dem konstigt höga truckarna. Den gick på 2.5k så det känns helt klart värt att betala 500kr extra för att få en MEGA. Men jag är i grunden upplärd på en strävare Downhill med raketfart, är det verkligen säkert med original om man kommer upp lite i hastighet? Som jag förstått så är originals truckar inge vidare då man susar ner för en brant backe.

2010-05-19 @ 13:10:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0