existentiella frågor

Denna film väcker en del existentiella frågor som man kan blir helt knäpp av att fundera över! 

Jorden är en lite plutt i vårt solsysem - som är en plutt i vår galax (vintergatan) som är en liten plutt i universum. 

Hubble fångade på en och samma bild över 10000 galaxer. Varje galax har miljontals stjärnor många säkert större och många mindre än vår egna sol, som har möjligheter till planeter och liv! 

Jag kan konstatera att sannolikheten att vi är ensamma i universum är helt otänkbar!
Men jag kan inte låta blir att undra var universum ligger i, och vad som finns utanför. För min logik säger att "någonting inte kan ligga i ingenting" Fan vad sne jag blir över sedda funderingar! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0