Hej Då Stockholm

Nu sitter jag på flygplatsen har chekat in och allt sånt. Och mitt plan går inte förrän 21.00 Är alldeles för tidig!
Men det är rätt skönt, kan ta mig lite tid att blogga och surfa lite. Tidigare gånger har jag bokstavligt talat varit ute i sista sekunden, det är knappt att jag kommit med. Så det är väl på tiden att man är tidig.

Har nu varit i Stockholm sen i torsdags, alltså 4 dagar. Torsdagen i sig försvann bort, men var också den bästa.
Var på en mässa vid namn Creative Zoo - vilket i sig var rena skämtet. Montrarna fanns det knappast många av, var väll ett tio tal.

Däremot var föreläsningarna intressanta, man har fått lite saker att fundera kring och sätta sig in i. Vad jag har hört har lätt till en del idéer kring hur jag ska marknadsföra mig på ett kreativare sätt vilket inte är dumt.

Men höjdpunkten denna Torsdag var David La Chapelles seminarium och förhandskoll av utställningen.
Chapelle berättade mycket om hur han såg på kreativitet, varifrån han fick den osv. Han var en skön avslappnad snubbe som är en av de bästa fotograferarna som finns.

Inför detta seminariet och möte med Chapelle så hade jag tryckt upp och gjort en miniatyr bok av min portfolio med mina bilder. Som jag hade bestämt mig för att jag skulle visa honom. Så vad gör man när seminariumet är slut!

Jo man går fram presenterar sig (lite nervöst) och talar om att man vill visa bilder för honom. Fine, vad händer jag och en annan tjej som läser konstvetenskap går i väg med Chapelle och hans medarbetare. In på utställningen innan den har öppnat en 30 minuter senare skulle publiken komma in men vi har där innan. OCh chapelle kikar på mina bilder och är ganska tyst till en början, men därefter säger han "wow", "amazing" "wow" "cool" ett flertal gånger samtidigt som han blädrar fram och tillbaka i boken. Säger därefter att han kan behålla boken, vilket han gärna gjorde, men ville då ha den signerad. (konstaterade här att min signatur ser fördjävlig ut! - måsta öva på denna"  Sen kom lite mer konstruktiva ord om mina bilder lika trevliga i stil som de första. :)

Han får min bok, och jag talar om att jag gärna jobbar med honom, frågar om han plåtat något i Sverige, och erbjuder min hjälp vid kommande jobb i Sverige och även internationellt!

Känns jäkligt bra!

Förövrigt i Stockholm var det ganska lugnt träffade på fredagen en annan fotograf från modellbilder.se och lunchade med honom och kikade in lite gallerier, samtidigt passade jag på att lämna kort, och ser en bra möjlighet att får ställt ut mina bilder här. Lyckades på någon vänster hamna på en fotografagentur som hade en liten galleri, vilket är bra för en kommande kontakt med dessa.

Så man har hunnit med många vettiga saker nu när man var uppe, men också ovettiga saker, som Festande på Söder, Stureplan och hela rubbet. Var ute med mit ex som numera bor där uppe och en gammal klasskamrat vid namn Filip. Lite smått underhållande när han inte var säker på huruvida han skulle ragga på mitt ex eller inte. Men efter en stund blev det rätt uppenbart att vi bara var vänner och inget annat.

Nu har jag dratt ned en hel del ord om man jämför med hur jag varit här den senaste tiden. Ska försöka att inte var så passiv och köra min veckans bild och allt jag har för mig..

Nästa gång du läser är jag i Skåne igen!

Hej Då Stockholm!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0