Lagning av Anders kamera.

Här lagar jag Anders kamera. Felet från början var att slutaren inte fungerade. Så jag fick skiva isär hela kameran och fixa den. Sen skulle man få allt på sin plats igen. Vilket gick bra - är rätt förvånad över mig själv. Men den verkar lite skum ändå. Men det går i alla fall att plåta med den.

image27
Här har ni det första skedet då jag försöker komma åt slutaren.

image28
Passade på att sätta i lite nya sladdar i för kamerans ljusmätare då jag kapade de gamla.

image29
Här är jag in action

image30
Och så här ser kameran ut, innan jag gick på den.
image30
Och så här såg den ut när ja var klar - förutom att man nu kan fota med den!


Kommentarer
Postat av: Paulina

Skulle kanske behöva lite hjälp med en kamera, vad kostar det ??

2007-12-02 @ 22:56:40
URL: http://bryno.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0