Dagens bild blir månadens eller veckans bild

Skrev innan om att jag skulle läga ut en dagens bild. Har nu kommit fram till att jag istället lägger upp månadensbild eller i bästa fall veckans bild. Eftersom jag inte har lyckats så bra med dagens bild.
Veckans bild denna vecka blir den här:
image32
Det är ingen ny bild. Men den väcker en del känslor hos mig. Bilden är tagen under de kravaller som årligen uppstår i Berlin under den 1:a maj. Jag var där förr förra året och plåtade. Samtidigt som jag gick på fotoskola med sokumentär inriktining - där mottot var "om dina bilder inte är bra är du inte tillräkligt nära"  Detta citat kommer från en änd fotograf som jag inte just nu kommer på namnet på. Tänk att jag som var så inne på dokumentärt helt ändrade inriktning och började plåta det jag gör nu.

Här kommer en av funderingarna - plåtade jag sånt här mest för kickens skull? För jag skulle gärna plåta sånna här saker igen och befinnar mig på en plats som närmast kan jämnföras som en krigszon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0